1. Címlap
  2. Munkaerő-menedzsment
  3. Munkahelyi sokszínűség
  4. Már minden második vezető nő az SSC-kben

Már minden második vezető nő az SSC-kben

Már minden második vezető nő az SSC-kben

A megkérdezett cégvezetők 74 százaléka azt nyilatkozta, hogy jövőre is fejlesztésre készül – áll a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) legfrissebb kutatásában. A magas hozzáadott értékű üzleti szolgáltatásokat végző iparágban több mint 166 ezren dolgoznak Magyarországon.
A Corvinus Egyetemmel közösen végzett felmérésben 54 vállalat 55 központjának vezetőit kérdeztek meg, akik szerint komoly kihívást jelent a szakemberhiány, ugyanakkor új lehetőségeket nyithat meg az automatizálás és a robotika.

Magyarország továbbra is vonzó célpont az üzleti szolgáltató cégek számára, az elmúlt egy évben idetelepülő szolgáltatók 60% Nyugat-Európából érkezett. A többségük, üzleti szolgáltatást végez. A kutatásban megkérdezett cégek vezetőinek döntései mellett fontos érv volt a munkaerő hatékonysága (54%) és az ára (32%), de egyre fontosabb szempont a szolgáltatások színvonalában a magyar piacon elérhető magasabb minőség is (16 %).

Képzés a válasz a munkaerőhiányra

Az egyre növekvő szakemberhiányra a cégek többségének a képzés a válasza – a cégvezetők 57%-a nyilatkozott úgy, hogy külső és belső képzéseket egyaránt alkalmaz a soft skill-ek (56%), a nyelvtudás (54%), a vezetési képességek (47%) fejlesztésére.

A szolgáltatási színvonal növelésére egyre több társaság – a megkérdezettek 40% -  nyúl az automatizáláshoz, a robotika alkalmazásához. Az automatizálással elért hatékonyságnövekedés megjelenik a hozzáadott érték növekedésében is, ami a nyereségességet is pozitívan befolyásolja, amit később a bérek és a munkavállalók fejlesztésére költenek az üzleti szolgáltató társaságok.

Minden második vezető nő

A  HOA Business Services Benchmark Survey 2017 egyik érdekes megállapítása, hogy ebben a szektorban a női vezetők aránya elérte az 50%-ot, míg az alkalmazottak esetében meg is haladta azt (59%).

„Magyarország Kormánya és az üzleti szféra képviselői között egyetértés van abban, hogy gazdaságunk továbblépését leginkább a kiszámítható és a növekedést támogató környezetszolgálja. Ezért a kormány kész arra, hogy a maga eszközeivel olyan üzleti környezetet teremtsen, amely kedvező a piacon jól teljesítő, innovatív és fejlődésre kész vállalataink számára – mondta Cseresnyés Péter a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára.

A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség felmérésében olvastam – tette hozzá az államtitkár - hogy a gazdaságunkban már most is jelentős súllyal bíró ágazatban működő vállalatok 76 %-a tervezi tevékenységének bővítését Magyarországon.

Bízom abban, hogy a terveket a tettek követik, amelyek még az eddigieknél is jobb eredményeket hoznak a vállalatoknak és ezzel hozzájárulnak a magyar gazdaság további növekedéséhez is.”

Amint azt a HOA elnöke, G.Nagy Balázs a köszöntő beszédjében is kiemelte az üzleti szolgáltató szektor már régen túlmutat a klasszikus SSC tevékenységen. A szektorban egyre inkább jellemző az SSC-k mellett a magas hozzáadott értékő, komplex tevékenységek szolgáltatása, így ide tartoznak az innovációs központok vagy akár K+F tevékenységet végző szervezetek is. A kulcs beszállítói körrel együttesen a szektor 166.000 fő számára biztosít megélhetést országszerte.

Az elnök megerősítette, hogy a HOA elsődleges stratégiája a szektor által biztosított hozzáadott érték növelése és a szektor világpiacon történő sikeres helytállásának támogatása. A kulcs sikerkritériumnak a megfelelő infrastruktúra meglétét, a robotikában és automatizálásban rejlő lehetőségek kihasználását és a megfelelő emberi erőforrás képzését, megtartását és menedzsmentjét jelölte meg.

Díjazták a legjobbakat

A szövetség által szervezett gálán kiosztották a legjobb női menedzsernek járó díjat, amelyet Szakács Emese (AGCO) kapott meg, a legjobb férfi menedzser 2017-ben Schmidt Miklós (Mylan) lett. Ugyancsak díjazták az oktatásra és fejlesztésre leginkább odafigyelő céget is, amely az IT Services Hungary (ITSH) lett, és díjat osztottak a Legjobb Központnak is, amely az idén a Celanese Magyarország lett.

A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség 5 éve minden évben elkészíti a Business Services Benchmark Survey-t, amely az egyre több főt foglalkoztató és a magyar gazdaságban egyre hangsúlyosabb szerepet betöltő iparág szereplőit kérdezi meg az üzleti szolgáltatások területének jövőjéről, kihívásairól és fejlődési lehetőségeiről. 2017-től a kutatásban a Szövetség mellett részt vesz a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete.