1. Címlap
  2. Toborzási, kiválasztási tanácsok
  3. Pályázók toborzása
  4. Munkáltatói márkaépítés a pubban – itt az első Dreher Sörgyárak állásbörze

Munkáltatói márkaépítés a pubban – itt az első Dreher Sörgyárak állásbörze

Munkáltatói márkaépítés a pubban – itt az első Dreher Sörgyárak állásbörze

Hogyan érheti el egy sörgyártó az Y és Z generációs fiatal álláskeresőket? A Dreher úgy gondolta, hogy ehhez a legjobb terep egy trendi pesti romkocsmába meghívni őket és sörözéssel egybekötve bemutatni a vállalatot.

2017 november 7-én este 18 órakor hosszú sor kígyózott az Anker’t romkocsma előtt a Paulay Ede utcában. Nem koncertre gyülekezett a tömeg, hanem a Dreher Sörgyárak első állásbörzéjére. „Öt és fél évvel ezelőtt elköteleztük magunkat a vállalati kultúra megújítása mellett. Eddig többnyire belül építkeztünk szervezetfejlesztési programokkal, az utóbbi időben kezdtünk kifelé fordulni, külső programokat szervezni. Kollégáimtól jött az ötlet egy ilyen állásbörzére. Ennél hitelesebb környezetben nem tudnánk vállalatunkat, magunkat bemutatni és arról beszélni, miért jó nálunk dolgozni” – mondja Kreiter Éva HR igazgató (nagy képünkön).

Egy kis teremben 20 perces mini előadások zajlanak a sörkészítéstől a fogyasztási szokásokig. Kiderült például, hogy a magyar felnőtt lakosság körülbelül 40 százaléka fogyaszt sört. Átlagban személyenként évi 65 liter fogy, míg a világelső cseheknél 142 liter. A Dreher évente 460 millió korsó sört gyárt, ami a magyar összfogyasztás harmada.

Kreiter Éva

A nagy „zsibongóban” 5-6 szakmai sarok várta az érdeklődőket (például karrier sarok, pénzügy, termelés), ahol a Dreher munkatársaitól lehetett kérdezni. A falon álláshirdetés, a gyakornoki program bemutatása és fotók különféle vállalati megmozdulásokról, programokról. Aki sörkóstolói karriert célozna meg, annak a cég európai sörkóstolási vezetője adott tanácsokat első kézből.

A sörpult előtt pedig folyamatosan 5-6 méteres a sor, a bejáratnál kapott kupont mindenki szeretné egy korsó csapolt Pilsner Urquellre váltani.

„Mérjük majd az esemény eredményességét, de nekem ez már most nagy siker” – jegyzi meg Kreiter Éva. „A pályakezdőtől az 5-6 éves szakmai gyakorlattal rendelkezőkig vártunk álláskeresőket. Rengeteg Y és Z generációs fiatalt látok itt. Ezen kívül 40 kollégám dolgozott az állásbörzén, aminek nagy a csapatösszekovácsoló ereje. Ez az este autentikusan adja vissza, milyen is nálunk dolgozni. Egy hagyományos állásbörzén egy standdal nem tudtuk volna ezt a hatást elérni” – fogalmaz a HR-igazgató.